Najczęściej zadawane pytania

Co oferuje platforma HURTU.PL?

Czytaj

Jak się zarejestrować?

Jeśli chcesz skorzystać z usług hurtu.pl konieczna jest rejestracja, aby to zrobić:

  1. Przejdź na główną stronę. W prawym górnym rogu kliknij na link „Rejestracja”, który przeniesie Cię do formularza.



  2. Wypełnij pola, wpisz nazwę użytkownika (login), hasło, adres e-mailowy, a także wybierz status jaki Cię interesuje: kupujący/sprzedający. Konieczne jest również, abyś zaakceptował/a regulamin. System automatycznie wyśle na podany przez Ciebie adres e-mail wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

    WAŻNE!
    Dla kupujących platforma HURTU.pl jest dostępna po zarejestrowaniu/zalogowaniu i bezpłatna.

    Sprzedający, zarejestrowani na HURTU.pl opłacają (na podstawie wygenerowanej przez system faktury proforma) roczny abonament w wysokości 2100,00 zł netto + 23% Vat. Konto jest aktywne przez rok od momentu aktywacji.




  3. W Twojej skrzynce odbiorczej (e-mail) znajdź wiadomość przesłaną przez nadawcę hurtu.pl.
    Otwórz ją i po zapoznaniu się z treścią kliknij na podany w niej link aktywacyjny. Po kliknięciu automatycznie zostaniesz przekierowany/a i zalogowany/a do hurtu.pl

 

Jeśli z jakiś przyczyn w Twojej skrzynce nie znajdziesz nowej wiadomości, konieczne jest sprawdzenie katalogu „spam”.
Jeśli i to nie przyniesie efektów, prosimy o kontakt pod adresem:
kontakt@hurtu.pl


Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu niezbędne jest uzupełnienie danych Twojej działalności.

         

  1. Wprowadź do formularza wymagane: Nazwę, NIP. Możesz również podać adres strony WWW.

  2. Dane adresowe firmy – jeśli firma posiada więcej niż jeden oddział skorzystaj z opcji „Edycja adresów".

 

* Pola oznaczone gwiazdkami, muszą być koniecznie wypełnione.

 

Aby dokończyć rejestrację należy przesłać cyfrową kopię* jednego z dokumentów na podstawie, którego będzie można zweryfikować prowadzoną przez Ciebie działalność. Może to być np. NIP, Regon czy KRS

 

*cyfrową kopię – skan lub zdjęcie dokumentu w formacie: *.jpg, *.gif, *.pdf lub *.png.

Czytaj

Podałeś błędny adres e-mail podczas rejestracji?

Jeśli przez przypadek podałeś/aś zły adres e-mailowy w procesie rejestracji - prosimy o ponowne zarejestrowanie.

Czytaj

Jak zmienić adres e-mail podany przy rejestracji?

Jeśli chcesz zmienić adres podany podczas rejestracji zaloguj się, przejdź do Panelu i w zakładce „Moje dane” wybierz „Zmień moje dane”. Wprowadź prawidłową nazwę użytkownika, nowy adres e-mail („e-mail zwrotny”), oraz hasło (w celu potwierdzenia) a następnie kliknij- ”Ok”.




Czytaj

Jak zmienić hasło?

Jeśli chcesz zmienić hasło podane podczas rejestracji, zaloguj się, przejdź do Panelu i w zakładce „Moje dane” wybierz „Zmień hasło”.
W pierwszym okienku podaj aktualne hasło, natomiast w dwóch pozostałych wpisz nowe hasło, następnie zatwierdź klikając „Zmień hasło.”



Czytaj

Masz problemy z logowaniem?

W przypadku gdy dane dotyczące logowania zostaną wpisane niepoprawnie serwis poinformuje Cię o tym i przekieruje do okna ponownego logowania. Klikając link "zapomniałeś hasła?" lub TUTAJ przejdziesz do strony zmiany hasła. W pasku wyboru należy podać nazwę użytkownika lub adres e-mail użyty podczas procesu rejestracji a nastepnie wcisnąć przycisk "resetuj hasło".
Wiadomość z linkiem i dalszymi instrukcjami potrzebnymi do restartu hasła wysłana zostanie na Twoją skrzynkę mailową. 

Jeśli problem występuje nadal - skontaktuj się z administratorem: kontakt@hurtu.pl

Czytaj

Wyszukiwanie

Aby znaleźć przedmiot, którego szukasz - wejdź na stronę "Kupuj". W polu „Filtrowanie listy”- po prawej stronie znajdziesz wyszukiwarkę. 

Jeśli chcesz szybko znaleźć określony towar wpisz słowa definiujące przedmiot - np. biurko. Następnie kliknij ”Szukaj”.
Możesz określić również jaki typ sprzedaży towaru Cię interesuje, bądź sprecyzować zakres cenowy.

Kliknięcie opcji "Filtruj" spowoduje wyświetlenie listy produktów spełniających Twoje kryteria wyszukiwania.

Czytaj

Obserwowanie aukcji

Aby korzystać z opcji „Obserwowanie aukcji”, konieczne jest zalogowanie się.

Jeśli chcesz śledzić przebieg interesującej Cię aukcji, wystarczy kliknąć – Obserwuj. Przycisk ten znajduje się po prawej stronie, poniżej ceny produktu. Kliknij w niego, a następnie zaakceptuj.

Od tej chwili będziesz śledzić informacje o przedmiocie, który Cię interesuje. Informację o nim wraz z odnośnikiem do aukcji znajdziesz w Panelu, w zakładce ”Obserwowane”.




 

Czytaj

Gwarancja

Wszelkie informacje na temat okresu gwarancyjnego danego produktu zamieszcza Sprzedający w ofercie produktu, który wystawia.
W przypadku braku informacji na ten temat, prosimy o bezpośredni kontakt z osobą wystawiającą produkt.

 

Czytaj

Gdzie znajdują się dane o sprzedawcy?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedającym, należy przejść do podstrony produktu, który Cię interesuje. Obok zdjęcia znajdują się informacje dotyczące transakcji, widnieje tam również nazwa Sprzedawcy. Klikając nazwę otwierasz okno, w którym znajdują się szczegółowe informacje o sprzedającym.

Jako sprzedający masz również możliwość umieszczenia na swoim profilu danych firmy oraz przekierowania na stronę www. Niewątpliwie dodanie takich informacji uatrakcyjni Twój Profil i wpłynie na wizerunek firmy. Zalecamy również zamieszczenie w Profilu aktualnych danych kontaktowych.

Czytaj

Czy muszę zainstalować oprogramowanie by korzystać z Hurtu.pl?

Czy muszę zainstalować na moim komputerze dodatkowe oprogramowanie by korzystać z Hurtu.pl? 

Nie, nie jest wymagane instalowanie  dodatkowego oprogramowania. Korzystając z Platformy potrzebujesz tylko komputera
z zainstalowaną przeglądarką internetową i dostępu do internetu.

Czytaj

Kupujący - Nie rozumiem informacji podanych w aukcji...

Przed rozpoczęciem licytacji, dokładnie zapoznaj się z opisem przedmiotu, informacjami o sprzedającym oraz zasadami dotyczącymi wysyłki.

Jeżeli opis aukcji wydaje się dla Ciebie niezrozumiały skontaktuj się ze sprzedającym poprzez e-mail, bądź drogą telefoniczną.

Czytaj

Kupujący - Wygrałem aukcję, co dalej?

Po wygranej aukcji wejdź do Panelu, następnie przejdź do Ofert Zakupu.


Odszukaj sprzedaż którą wygrałeś. Następnie wejdź w „szczegóły”, wypełnij formularz z prawidłowymi danymi i „Zapisz”. Wybierz formę sposobu dostawy, płatności, a także adres pod który ma zostać dostarczona przesyłka. Jeśli masz jakieś wątpliwości, bądź uwagi dotyczące zakupionego towaru - możesz wpisać je w polu "Uwagi".


Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij - „Generuj fakturę”. System automatycznie wygeneruje fakturę pro-formę.
Proponujemy, abyś sprawdził raz jeszcze, czy wszystkie dane na fakturze są prawidłowe - pozwoli to uniknąć problemów zarówno Tobie jak i Sprzedającemu. W momencie, w którym uregulujesz zobowiązanie wynikające z faktury pro-formy, zostanie przesłany Ci oryginał faktury.


W przypadku, kiedy zauważysz, że na wygenerowanej fakturze pro-formie widnieje błąd - skontaktuj się ze Sprzedawcą w celu jest skorygowania.

 

 

Czytaj

Kupujący - Jak wystawić komentarz do transakcji?

 Jeśli kupiłeś przedmiot i chcesz wystawić sprzedającemu odpowiedni komentarz do zrealizowanej transakcji:

- zaloguj się,

- wejdź do Panelu, a następnie przejdź do „Oferty zakupu”.

Po wybraniu wygranej przez Ciebie transakcji, kliknij „Wystaw komentarz”.

W okienku, które się pojawi wybierz typ komentarza, w zależności od stopnia zadowolenia z transakcji. Masz do wyboru trzy rodzaje komentarza: pozytywny, neutralny oraz negatywny.

Jeśli chcesz przeczytać komentarze innych użytkowników możesz to zrobić klikając w „Zobacz komentarze”.


Czytaj

Kupujący - Nie mogę podejrzeć faktury proforma - co robić?

Jeśli masz problem z podejrzeniem wygenerowanej przez system faktury, pobierz aktualną, bezpłatną wersję Adobe Reader ze strony producenta.

Czytaj

Kupujący - Czy mogę wystawić przedmiot na sprzedaż?

Rejestrując się na portalu hurtu.pl określiłeś swój status jako kupujący? Status ten nie wyklucza Cię z możliwości rozpoczęcia sprzedaży na hurtu.pl.

Aby aktywować możliwość sprzedawania towaru - zaloguj się, wejdź do Panelu i kliknij przycisk „Sprzedawaj”, znajdujący menu głównym. Aktywuj opcję umożliwiającą sprzedaż i postępuj zgodnie z dalszymi wskazówkami.

Czytaj

Jakie funkcjonalności zawiera Panel?

Panel jest miejscem fundamentalnym, miejscem z którego tak naprawdę każdy użytkownik zaczyna swoją „wędrówkę” po portalu i tu ją kończy. Panel jest przestrzenią, do której zawsze będziesz wracał chcąc zrobić dalszy krok w celu sprzedaży bądź nabycia produktu.

Moje dane: to wykaz podstawowych informacji dotyczących Twojej firmy. Bardzo ważne jest to, aby podane przez Ciebie informacje były rzetelne i prawdziwe.

Wystaw sprzedaż: jeśli chcesz wystawić przedmiot na sprzedaż konieczne jest, abyś wybrał typ aukcji w jakiej chcesz sprzedawać.

Po dokonaniu wyboru konieczne jest, abyś wypełnił formularz odpowiadając na pytania dotyczące:

- wyboru kategorii,

- opisów,

- ilości,

- ceny produktu,

- czasu trwania aukcji itd.

Przejrzysty opis oraz dodane zdjęcie z pewnością pozwoli Ci uatrakcyjnić wystawiony przedmiot.

Oferty sprzedaży: to miejsce, w którym możesz śledzić, a także kontrolować wystawione przez Ciebie aukcje.

Oferty zakupu: zamieszczone są tutaj Twoje wszystkie wygrane aukcje, jak również te, w których bierzesz udział.

Obserwowane: to miejsce, w którym możesz śledzić wszystkie interesujące Cię oferty produktów.

Moje dostawy: określasz tutaj z jakich form dostawy korzystasz. To od Ciebie zależy w jaki sposób dostarczysz kupującemu nabyty u Ciebie przedmiot. Masz do wyboru min. list, paczka, przesyłka kurierska, czy odbiór osobisty.

Moje płatności: to miejsce, w którym podajesz numer konta, tak, by osoby, dokonujące z Tobą transakcji wiedziały na jakie konto dokonać zapłaty za zakupiony towar.

Proformy: znajdziesz tu faktury pro – forma za Abonament Hurtu.pl – opłacone, oraz oczekujące na zapłatę (wyróżnione kolorem czerwonym), jak również dokumenty pro-forma dotyczące rozliczeń za dostawy z Hurtu.pl. 


Zablokowane firmy:  w tym miejscu masz możliwość edycji zablokowanych przez Ciebie kontrahentów. 


Ustawienia: znajdziesz tu opcje zarządzania powiadomieniami e-mail, które otrzymujesz od Hurtu.pl.

Czytaj

Sprzedający - Jak wystawić przedmiot na sprzedaż?

Aby wystawić przedmiot na sprzedaż, konieczne jest byś był zalogowany. Wejdź w Panel, wybierz opcję „Sprzedaj” a następnie „Wystaw”. Następnie wybierz jeden z trzech typów sprzedaży, który Cię interesuje: aukcja holenderska, sprzedaż z rabatem lub aukcja grupowa.




Typy sprzedaży:


Aukcja holenderska

Sprzedający ustala czas trwania aukcji i cenę wywoławczą widoczną dla kupujących.
Cena wywoławcza może w czasie aukcji ulegać progowemu obniżeniu (do kwot wcześniej podanych przez sprzedającego). Kupujący nie widzi kiedy i do jakiej wartości cena będzie obniżona.



  1. Wypełnij formularz - wybierz odpowiednią kategorię, do której możesz zakwalifikować produkt. Podaj nazwę (tytuł sprzedaży),
    a następnie w polu
    opisu dodaj podstawowe informacje na temat sprzedawanego towaru/usługi. Określ ile jednostek chcesz sprzedać
    Możesz podać wymiary i wagę jednostkową oferowanego towaru - pomoże to określić koszty dostawy.

  2. Przechodząc Dalej (do kroku 2) konieczne jest byś: określił czas trwania aukcji z godziną włącznie, walutę, wysokość podatku VAT oraz cenę początkową (wywoławczą - w trakcie trwania aukcji cena maleje). Dodaj kolejno daty i progi cenowe - ich wzajemne zależności zobrazuje wykres. Wykres jest wioczny tylko dla sprzedającego i możesz być pewien, że kupujący nie będzie widział w jakich momentach czasu cena ulega zmianie.

  3. Przechodząc do ostatniej strony określ formę dostawy i płatności. W tym miejscu możesz również dodać zdjęcia produktu.
    Po wypełnieniu całego formularza, kliknij - „Wystaw sprzedaż”.
 



Sprzedaż z rabatem

Głównym celem tej formy sprzedaży jest umożliwienie kupującym pozyskania towaru/usługi w cenach uwzględniających przysługujący im rabat kwotowy - w zależności od skali zakupów, i z góry ustalony przez sprzedającego.


Sprzedający określa: czas trwania aukcji, minimalną jednostkę zakupową (minimalna ilość w ofercie) i cenę netto za tę jednostkę. Dodatkowo umieszcza wykaz ewentualnych rabatów za zakup odpowiednich ilości

  1. Wypełnij formularz - wybierz odpowiednią kategorię, do której możesz zakwalifikować towar/usługę. Podaj nazwę (tytuł sprzedaży), a następnie w polu opisu dodaj informacje na temat sprzedawanego towaru/usługi. Określ ile sztuk chcesz sprzedać, a także minimalną ilość jaką może nabyć kupujący. Możesz podać wymiary i wagę jednostkową oferowanego towaru - pomoże to określić koszty dostawy.

  2. Przechodząc Dalej (do kroku 2) konieczne jest byś: określił czas trwania sprzedaży z godziną włącznie, walutę, wysokość podatku VAT, a także określił cenę początkową (w trakcie trwania aukcji cena maleje). Możesz dodać kolejne Progi cenowe, według których cena będzie malała. Dodane przez Ciebie progi zwizualizuje zamieszczony wykres.

  3. Przechodząc do ostatniej strony określ formę dostawy i płatności. W tym miejscu możesz dodać zdjęcia produktu.
    Po wypełnieniu całego formularza, kliknij - „Wystaw sprzedaż”.




Aukcja grupowa

Sprzedający określa: czas trwania aukcji, minimalną jednostkę zakupową (minimalna ilość w ofercie) oraz cenę netto za tę jednostkę zakupową. Kupujący (jeden lub więcej podmiotów), zamawiają żądane ilości towaru/usług do wyczerpania całej wystawionej na  aukcji ilości.


  1. Wypełnij formularz - wybierz kategorię, podaj tytuł sprzedaży, a następnie w polu opisu podaj istotne informacje na temat produktu/towaru/usługi, który sprzedajesz. Określ ile jednostek chcesz sprzedać, a także minimalną ilość jaką może nabyć kupujący. Najistotnieszym elementem jest określenie ilości koniecznej do pozytywnego zakończenia aukcji.

  2. Przechodząc Dalej (do kroku 2) konieczne jest byś: określił czas trwania aukcji z godziną włącznie, walutę w jakiej podajesz cenę, wysokość podatku VAT, a także określił cenę za jednostkę.

  3. Przechodząc do ostatniej strony określ sposoby dostaw i płatności. Jeśli chcesz - zamieść zdjęcia.
    Po wypełnieniu całego formularza, kliknij - „Wystaw sprzedaż”. 
Czytaj

Sprzedający - Czy mogę zakończyć wystawioną aukcję?

Zakończenie aukcji jest możliwe w przypadku, gdy została ona sfinalizowana lub, gdy nikt z kupujących nie złożył jeszcze ofert.

Aby zakończyć sprzedaż wchodzimy do Panelu i wybieramy „Oferty Sprzedaży”. Przy danej ofercie widnieje przycisk „Zakończ.” Klikając na niego kończysz wystawioną przez siebie aukcje, a Twoja oferta znika z portalu.


Czytaj

Sprzedający - Jak wprowadzić formę dostawy produktu?

Kierując się instrukcją wystawiania sprzedaży wejdź w "panel", następnie wybierz opcję "sprzedawaj". W trzecim kroku formularza dla sprzedającego określona jest forma dostawy i płatności.

 

W okienkach wyboru widnieją formy dostawy:

- Dostawa z hurtu.pl - serwis hurtu.pl wprowadził rodzaj dostawy, w której pośredniczy w realizacji transakcji z firmą kurierską UPS.


Za wyżej wymienione pośrednictwo hurtu.pl pobiera opłatę rozliczaną za pomocą faktury pro - forma.

Jako sprzedający posiadasz możliwość obliczenia przybliżonego kosztu dostawy wystawianego przez Ciebie produktu.

Wybierając tą opcję przechodzisz do formularza dostawy. Po uzupełnieniu informacji dotyczących gabarytów wystawianego produktu, danych nadawcy, oraz wyboru sposobu płatności możesz sprawdzić koszt dostawy klikając na przycisk "Prognoza kosztu dostawy z hurtu.pl". W okienku, które pojawi sie na ekranie należy wprowadzić ilość i testowy adres odbiorcy.

Jeżeli dane są poprawnie uzupełnione na ekranie pojawi się okno z przybliżoną kwotą dostawy. Sprzedający rozliczają koszty dostawy bezpośrednio z hurtu.pl za pomocą bezpiecznego kanału Płatności.pl 


- Dostawa w cenie produktu - koszty dostawy zawierają się w cenie wystawionego produktu,

- Odbiór osobisty,

- Inne formy dostawy – możesz jako sprzedający zdefiniować własne formy dostawy zależne od ceny produktu bądź ilości.


Dla podmiotów sprzedających na Europejskiej Platformie Hurtowej przygotowaliśmy możliwość tworzenia nieograniczonej ilości predefiniowanych form dostawy towarów. Dzięki tej opcji wystawiając towar na sprzedaż możesz skorzystać ze zdefiniowanych przez siebie opcji dostaw – unikając konieczności wielokrotnego wprowadzania danych na temat opcji dostaw.

By skorzystać z tej opcji, po zalogowaniu przejdź do Panelu i wybierz „Moje dostawy” z menu znajdującego się po lewej stronie.

W formularzu wprowadź swoją Nazwę dostawy i Cenę. „Cena całkowita” daje Ci możliwość ustalenia widełek cenowych kosztu dostawy „od - do”. Cena dostawy może być zależna od ilości sprzedanego towaru – po wybraniu opcji „ilość” możesz ustalić próg towaru - minimalny i maksymalny, którego dotyczy podana cena. Jeśli cena dostawy jest niezależna od powyższych czynników wybierz opcję „brak”.

Czytaj

Sprzedający - Jak wystawić komentarz?

Jeśli sfinalizowałeś transakcję i chcesz wyrazić swoją opinię na temat kupujących - zaloguj się.

Następnie wejdź do Panelu, przedź do „Oferty Sprzedaży”. Znajdź aukcję na liście i kliknij „Wystaw komentarz”. Masz do dyspozycji trzy rodzaje komentarza: pozytywny, neutralny oraz negatywny.


 

Czytaj

Sprzedający - Jak zablokować kupującego?

Jeśli chcesz zablokować danej firmie możliwość składania ofert w Twoich sprzedażach - postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami: Wejdź do „Panelu”, w lewym menu wybierz Oferty sprzedaży, odszukaj sprzedaż, w której złożył ofertę Kupujący, którego chcesz zablokować. Wejdź w szczegóły transakcji i wybierz „Wystawione proformy” – kliknięcie znaku „X” przy nazwie kupującego
w rubryce tabeli „blokuj”.

Czytaj

Sprzedający - Jak usunąć ofertę kupującego?

Jeśli chcesz usunąć ofertę złożoną w Twojej sprzedaży: Wejdź do „Panelu”, w lewym menu wybierz Oferty sprzedaży, odszukaj sprzedaż, w której chcesz usunąć ofertę Kupującego. Wejdź w szczegóły transakcji i przy nazwie kupującego w rubryce tabeli „usuń” kliknij znak „x”, a następnie potwierdź dyspozycje usunięcia oferty. Wprowadzona zmiana jest nideodwracalna!

Czytaj